piątek, 8 stycznia 2010

Ptasie mleczko

WYPRÓBOWAŁAM - POLECAM

Czas przygotowania: ok.60 minut

Składniki:

3 galaretki
1 mleko skondensowane niesłodzone
2 paczki herbatników(większych, nie mini) lub biszkopty
owoce(maliny, truskawki, banany itp.)

Dobrze jeśli galaretki będą w 3 różnych kolorach. Ja biorę smaki: owoce leśne, agrest i truskawkę. W takiej kolejności je robie. Będzie ładniej wyglądać.

Galaretkę rozpuścić w połowie ilości wody podanej na opakowaniu(250ml)- ostudzić. Do miski wlać połowe(200ml) mleka skondensowanego i zacząć miksować mikserem. w trakcie dolewać stopniowo galaretkę, pamiętając żeby się dobrze wymieszała z mlekiem(jeśli masa będzie za kwaśna dodać łyżeczkę cukru pudru).
Blaszkę(30x20cm) wyłożyć na spodzie herbatnikami.
masę wylać na herbatniki i wstawić do lodówki na 20minut (ja trzymałam 12-15minut). W tym czasie zrobić masę z drugiej galaretki w ten sam sposób. Jeśli pierwsza masa zastygła należy wylać na nią drugą i stawić do lodówki. rozpuścić trzecią galaretkę w 250ml wody i ostudzić. pokroić owoce w plasterki/ćwiartki. Wyjąc blaszkę z lodówki. Ułożyć owoce na wierzchu(dobrze jeśli masa będzie taka że owoce ładnie w nią wejdą-aby się trzymały) i zalać galaretką.
Wstawić do lodówki do zastygnięcia galaretki.
GOTOWE!

Mi najbardziej smakuje z truskawkami.

POLECAM! SMACZNEGO!! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz